Wednesday, December 9, 2009

I LOVE ART..










Lamanya tak update blog...tetiba rasa nak share pasal ART..emmm..mmg dari sekolah lg aku suka art...masa sekolah dulu pun mmg suka sgt subjek pendidikan seni. Tapi malangnya takl la aku amik subjek ni untuk subjek utama aku.Lepas je PMR result keluar nama aku tersenarai dalam kelas science. Subjek utama semestinya fizik,kimia n biologi. Masa ni aku ikut je la..tak pikir langsung aku minat apa n patut amik apa...ikut jer mcm org bodoh..hehehe...and bila dah lama duk kat kelas sains ni aku cuma minat kat biologi je..yg lain tu hampeh...huuhu...

Bebalik pada seni ni ...Bila aku lihat lukisan yg dilukis ( tapi pelukisnya aku x kenal pun) aku rasa something...jiwa ni rasa seronok..damai..hehehe..poyo la plak..tapi mata yg melihat setiap lukisan yg cantik dgn ton warna yg ceria n berbeza-beza kdg2 membuatkan aku berkata...Inilah salah satu anugerah Tuhan Pencipta alam semesta kepada insan-insannya yg terpilih....

Masa aku di Tingkatan 2 ... waktu pendidikan seni hati aku mesti berkobar-kobar... dari rumah dah siap semua peralatan ..kain buruk,colour water,bekas tempat letak air,berus n mcm2 lg la...
Penah la jugak lukisan aku dipuji oleh cikgu seni n yg paling membanggakan aku lukisan aku tu digantung kat dalam kelas..heh..dalam kelas je la ..Diantara yg terbaik..hehehhe...

Bila difikirkan balik rugi plak rasa x teruskan minat dalam seni ni masa tingkata 5 dan 6.Masa tingkatan 6 plak pelajar-pelajar yg amik seni sgt sedikit. So sape2 yg nak amik seni kena la pegi amik kelas sendiri dekat luar dan sudah tentulah bayaran dikenakan. Tapi masa tu aku tak nak susahkan mak n abah... Tak sampai hati nak minta duit kat abah... So tak de rezeki lg...Takpela kan...

Dan yg pastinya skrang ni aku nak kumpul dan beli jer lukisan-lukisan yg cantik2 n gantung kat rumah..hehe..jgn sampai rumah jdi galeri sudah.heh..

p/s: kalo dah minat tuh semua benda nak buat

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...