Wednesday, January 27, 2010

SABDA RASULULLAH SAW...

Rasulullah SAW bersabda ...

"Manakala seorang perempuan telah solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga farajnya dan mentaati suaminya, masuklah dia ke syurga Tuhan Nya...."

Rasulullah SAW bersabda...

" Aku melihat isi neraka ternyata kebanyakan penghuninya adalah perempuan." Kami bertanya,"Mengapa wahai Rasulullah ?" Baginda berkata, " Mereka banyak bersumpah dan meremehkan suami yang miskin." Dari riwayat lain. "Aku melihat Syurga, ternyata sedikit sekali perempuan ," Aku bertanya, " Di manakah perempuan ?" Baginda berkata, " Mereka sibuk dengan arak, emas dan za'farah(parfum)."


Rasulullah SAW bersabda ...

" Kalau boleh aku perintahkan kepada seseorang agar bersujud kapada seseorang, maka aku perintahkan kepada perempuan agar bersujud kepada suaminya kerana betapa besar hak suami ke atas isteri.

ps: pedoman untuk kita semua


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...